:: підприємство   :: система якості   :: продукція   :: сировина   :: контроль якості   :: контакти   :: новини   :: тендер   :: карта сайту

ua ru eng
спирт етиловий спирт класу Люкс

НЕЗАБАРОМ АВТОМОБІЛІСТІВ УКРАЇНИ ЗМУСЯТЬ СПОЖИВАТИ... СПИРТ

17.10.2009

  Уряд готується ввести обов’язковий продаж біопалива на українських АЗС. Почнуть із 3% добавки в бензин і дизель.

  У Верховній Раді зареєстрований законопроект про обов’язкове використання біоетанолу й біодизелю при виробництві бензину й дизпалива. Автором цього законопроекту виступив депутат від БЮТ Степан Глусь. Поки що текст законодавчих ініціатив, розроблених у Кабміні, сайт депутата Верховної Ради не оприлюднить.

  «Сам текст цього законопроекту дуже короткий. Він був розроблений в уряді. Подається через депутатів тому, щоб не було розмов про ініціативи уряду — зараз нам цей галас ні до чого», — заявив представник Міністерства палива й енергетики.

  У свою чергу, представник Мінагрополітики уточнив, що законопроект про обов’язкове використання біоетанолу в моторному паливі написаний в їхньому міністерстві. Планується, що він набуде чинності з 1 січня 2010 року.

  «Вирішили, що потрібно почати з 3% обов’язкової добавки біоетанолу в бензин, — сказав він. — Це навіть менше, ніж у Латвії, що ось недавно ввела 5%. Думаю, керівництво уряду зможе знайти необхідні голоси в парламенті для прийняття такого важливого рішення. Адже навесні ми вже змогли перебороти опір лобістів-нафтовиків. А з добавками ми зможемо навантажити наших виробників і підвищити екологічний аспект».

  У травні Верховна Рада змогла проголосувати за Закон «Про стимулювання розвитку виробництва біологічного палива». У цьому документі було прописано, що біопаливо може виробляти будь-який суб’єкт підприємницької діяльності. Документом також були передбачені податкові пільги для альтернативи нафтовиків. Наприклад, нульовий акциз на виробництво біопалива.

  «На сьогоднішній день нормативно-документальної бази в нас вистачає. Правда, виробництво біопалива буде в нас ліцензуватися. Головні в цьому будуть Міністерство палива й енергетики, а контроль за виконанням ліцензій, крім нього, буде здійснювати Державний комітет з питань регуляторної політики й підприємництва», — зазначив директор НДІ нафтопереробної промисловості «Масма» при міністерстві Богдан Качирко. — Біопалива в нас досить. Головне, щоб був відповідний закон. Як, наприклад, у Євросоюзі, у якого досить виявилося політичної волі для таких ініціатив».

  Світовими лідерами з використання біопалива на сьогоднішній день є США й Бразилія. В останньої — собівартість літра біоетанолу раніше (до різкого подорожчання цукру цього літа) оцінювалася 20 центів. Українського аналогу з кукурудзи — лише більше 50 центів. З огляду на те, що наша кукурудза має великі претензії щодо якості з боку покупців (через низьку якість збиральної техніки), біоетанол — непоганий варіант для аграріїв продати свою продукцію. Більше того, зараз ціни на «царицю полів» на внутрішньому ринку дуже високі. Як і на рапс, що вважається основною сировиною для біодизелю.

  Зараз же собівартість літра «горючого спирту» учасники ринку оцінюють 4—5 гривень. Тому, «вакцинація» бензину не повинна призвести до його подорожчання. Але змусить нафтопереробні заводи закуповувати біопаливо в аграріїв для додавання необхідного відсотка у свої партії.

  «Зараз, на жаль, не існує стандартів, які б визначали чіткі вимоги до біоетанолу, що буде додаватися в паливо. І чому за його низьку якість відповідальність повинні нести нафтовики?», — зазначив заступник директора Науково-дослідного центра «Псіхея» Геннадій Рябцев. — Тому, для того, щоб ця ініціатива ефективно діяла, нам треба зробити наступне: по-перше — стандарти, по-друге — контроль за їхнім виконанням, по-третє — вільний вибір споживача, який бензин заливати собі в бак. Якщо ці елементи будуть відсутні, то це говорить тільки про лобістську спрямованість таких ініціатив на користь окремих бізнесменів».

  Правда, «екологічна лінія» нових ініціатив з біоетанолом має одну велику погрішність. У країні, де дотепер тривають суперечки щодо дозволу ряду НПЗ робити низькосірчане паливо, а на Євро - 3 в обов’язковому порядку ми перейдемо тільки з 2011 року, навряд чи цікава трьохвідсоткова «екологічна» добавка, — повідомляє proUA.com. Тим більше, якщо якість існуючого бензину наші доблесні чиновники відстежити не в змозі.

Джерело газета “Вечірня полтава”

Версія для друку



Copyright © 2002-2014 Marylivka Distillery
webmaster
Система Orphus